Waarom een one-page website?

Misschien twijfel je al langere tijd of een website iets voor jou is. Het kan zijn dat je diensten eenvoudig krachtig uit te leggen zijn, maar dat je toch graag online gevonden wilt kunnen worden. Een goede optie is dan een one-page website. De naam zegt het al: een one-page website bestaat uit één enkele pagina. Steeds vaker kom je dit soort websites tegen.

DE VOORDELEN

LAGE KOSTEN

WEINIG CONTENT NODIG

GESCHIKT VOOR MOBIEL

Een one-page website vereist geen ingewikkelde technische functies en is daarom snel in elkaar gezet. Hij is relatief snel ontworpen, wat de kosten laag houdt.

Er is weinig content nodig voor een professionele website. Veel bedrijven  vinden het lastig om genoeg webteksten te schrijven voor een website. Een one-page website heb je zo gevuld.

One-page websites zijn erg gebruiksvriendelijk op mobiel. De bezoeker hoeft geen buttons te bedienen en doordat er geen menu is kan men makkelijk de juiste informatie vinden.

Natuurlijk zijn er nog veel meer factoren die een one-page website tot een succes maken. Zo is de uiteindelijke conversie binnen een one-page website voor de gebruiker bijvoorbeeld makkelijker dan op een website met meerdere pagina’s. De bezoeker hoeft niet naar een andere pagina te navigeren om een volgende actie uit te voeren in het geval van  een betaling of een download. 

 

ROUTING BINNEN EEN WEBSITE

Bij websites met meerdere pagina’s wissel je als bezoeker tussen verschillende pagina’s. Je neemt een kijkje op de homepage, snuffelt even rond in de webshop en kijkt even wie er achter de site zit op de ‘over ons’ pagina. Bij een one-page website vind je al deze informatie op één pagina en bepaald de maker de volgorde waarin de bezoeker deze informatie zit.

 

USER JOURNEY

Bij het maken van een one-page website heb je, in tegenstelling tot een gewone website met menu, een fijne invloed op de reis die je klant aflegt op de site. Doordat de informatie maar op één pagina te vinden is, kun je makkelijk bepalen wat de bezoeker als eerste te zien krijgt. Zo bepaal je eenvoudig de volgorde van informatie. Van boven naar beneden vertel je een verhaal en daarin komen de relevante USP’s aan bod.

De populariteit van one page websites neemt tegenwoordig vooral toe onder de bedrijven die één duidelijke dienst of product aanbieden. Op hun one-page websites ga je vaak van de ‘why’ (waarom is er een probleem) via de ‘how’ (hoe lossen ze dat probleem op) naar de ‘what’ (wat kun je doen om het op probleem op te lossen). De volgorde van de why-how-what is volgens het model van Simon Sinek erg belangrijk en dat pas je op een one-pager eenvoudig toe.

 

INSPIRATIE

Wil je weten hoe een one-page  website eruit kan zien? Of ben je juist benieuwd hoe een website met menu eruit kan zien? Neem snel een kijkje op mijn pinterest-bord voor wat inspiratie!

VRIJBLIJVEND CONTACT

MOODZ design kan je helpen bij het ontwerpen van een one-page website. Persoonlijk contact vind ik erg belangrijk.  Daarom beginnen we het ontwerptraject altijd met een  vragenlijst. Door een aantal korte vragen kom ik er eenvoudig achter waar jouw bedrijf voor staat en wat het doet. Deze kennis neem ik mee tijdens het ontwerpen.

Heb je nog vragen? Ik help je graag! Neem vrijblijvend contact op en ik beantwoord je vragen zo snel mogelijk. Als je het leuk vind kun je HIER alvast een kijkje nemen in mijn portfolio om te kijken of mijn stijl aansluit bij hetgeen jij in je hoofd hebt. Spreken we elkaar snel?!

Deel:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Join the conversation

Search moodzdesign.nl

Winkelmandje (0)

Scroll naar boven