Waarom een logo?

Een logo. Een van de belangrijkste dingen als het gaat om de zichtbaarheid van je bedrijf. Jouw logo is herkenbaar en speelt in op de gevoelens van je (potentiële) klant. Je logo is een van de dingen die je klant als eerste ziet en het is dus belangrijk dat hieraan te zien is wat je doet en wat je wilt uitstralen met je bedrijf. Hieronder beschrijf ik het belang van het hebben van een goed logo.

EERSTE INDRUK

Een goede eerste indruk is altijd belangrijk. Het beeld wat je hebt van iemand als je hem de eerste keer ziet of ontmoet zal je voor altijd bijblijven.  Zo werkt het ook in de digitale wereld. Tegenwoordig is een logo een van de eerste dingen die men van jouw bedrijf ziet. Vroeger ontmoette je iemand op straat of bij een netwerkborrel en  kreeg je een visitekaartje. Dat kaartje was dan de eerste indruk, samen met de woorden die de eigenaar van dat bedrijf erbij vertelde. Tegenwoordig gaat dat anders. Mensen horen van je en zoeken je rechtstreeks op op Google. Of ze gaan Google’n op een bepaald onderwerp en komen zo op je website uit. Je hebt dus niet de kans om zelf te vertellen wat je doet of belangrijk vind. Je logo zien ze vaak nog voordat ze daadwerkelijk op de URL van je site klikken. Een goede eerste indruk is belangrijk om op lange termijn iets te kunnen bereiken. Aangezien het logo meestal voor een groot deel zorgt voor die eerste indruk, is het belangrijk om een logo te hebben wat helemaal past bij jou en je bedrijf. 

IDENTITEIT VAN JE BEDRIJF

Een goed logo laat zien wat jouw identiteit is. Wie ben je als bedrijf en wat wil je uitstralen? Als je een goed logo hebt, kun je daar de kernwaarden van je bedrijf zo uit halen. Doordat je dat duidelijk kunt zien, kun je goed de juiste doelgroep aanspreken. Als het goed is voelt je doelgroep zich aangesproken en gaan zij zich verbonden voelen met je bedrijf. Dit bereiken we door het combineren van de juiste kleuren, beelden en vormen. 

IN HET KORT

EEN LOGO…

… Vormt de basis van jouw bedrijfsimago
… Is de eerste indruk die mensen krijgen
… Onderscheid je van anderen
… Laat zien wat je doet
… Zorgt voor herkenbaarheid
… Straalt professionaliteit uit en zorgt voor vertrouwen
… Spreekt de juiste doelgroep aan
… Maakt je bedrijf geloofwaardig

LOGO ZELF ONTWERPEN OF LATEN ONTWERPEN?

Dat een logo heel belangrijk is voor de uitstraling van je bedrijf zal nu wel duidelijk zijn;-). De kans is aanwezig dat je zelf geen grafische skills hebt of niet in het bezit bent van grafische programma’s die je kunnen helpen bij het ontwikkelen van een logo. Daarom is het verstandig om hulp in te schakelen van een professional. Zoek iemand waarmee je een klik hebt en die de juiste vragen stelt. Iemand die wil weten waar je voor staat en wat je uit wil stralen. 

Behalve dat een grafisch ontwerper weet wat hij doet en in het bezit is van de juiste programma’s om een goed logo te maken, levert hij/zij je logo ook aan in diverse formaten, bestandstypes en indien gewenst verschillende kleuren. Op die manier heb je een compleet pakket en voor iedere situatie de juiste versie van je logo. Je kunt hierbij denken aan een speciaal logo voor de profielfoto op Facebook of Instagram of een bepaalde versie voor op je facturen. 

HULP NODIG?

Als iemand mij benaderd voor het ontwerpen van een logo ga ik altijd eerst in gesprek. Je krijgt van mij  een  vragenlijst toegestuurd met vragen die mij meer vertellen over jou en je bedrijf. Ik wil niet alleen weten of je al ideeën hebt voor je logo. Ik wil ook weten waarom je ondernemer bent en wat je belangrijk vind in je bedrijfsvoering. 

SAMEN KOFFIE DRINKEN?

Heb je nog vragen? Ik help je graag! Neem vrijblijvend contact op en ik beantwoord je vragen zo snel mogelijk. Je kunt HIER ook alvast een kijkje nemen in mijn portfolio om te kijken of mijn stijl aansluit op jouw wensen. Spreken we elkaar snel?!

Deel:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn

Join the conversation

Search moodzdesign.nl

SHOPPING BAG (0)

Scroll naar boven